reklama

Košické, prešovské a ďalšie nové investície a nové pracovné miesta

Súčasný primátor (a nádejný kandidát na post primátora Košíc aj na budúce obdobia) sa mi dnes prihovoril prostredníctvom sympatickej brožúrky popisujúcej premenu Košíc. Od roku 2010 do roku 2014 sa toho udialo v Košiciach mnoho. Malá šikovná brožúrka obsahuje ilustračné fotky niektorých košických polozrúcanín z roku 2010 a ich vynovenú formu dnešných dní. Košice sa navyše podľa brožúrky stali čímsi ako „Sillicon Valley Európy“. Svojím spôsobom je to pravda. Na Slovensku stačí na „Silicon Valley“ aj tak málo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Viacerí košickí pravicoví politici mi, samozrejme striktne „off record, mimo záznamu“, tvrdia, že hľadiac na mesto Košice v súčasnosti nemožno súčasnému primátorovi nič podstatné vyčítať.

Ak nechceme uveriť tvrdeniu o lenivosti pravicových zástupcov košického ľudu v mestskom parlamente, tak to môže byť pravda. Relatívne veľmi úspešné vládnutie súčasného primátora dokazuje aj neprítomnosť poriadnej „hádky“ v mestskom parlamente. Ak sa niekto dôslednejšie a konzistentnejšie stavia na odpor, tak hádam len Rašiho protikandidát Ján Dečo a zopár ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred pár dňami potešila mnohých Košičanov aj správa o zámere lichtenštajnskej firmy Oerlikon investovať v priemyselnom parku Kechnec. Investícia za pár desiatok miliónov Eur, vyše sto zamestnancov, seriózny investor atď.

V tejto dobrej atmosfére by som rád pridal aj ja pár dobrých správ. Na obzore sú a konkrétne kroky vykonávajú popri spoločnosti Oerlikon v Kechneci nie jeden, nie dvaja, ale hneď traja seriózni investori zvažujúci obdobnú (a dokonca väčšie!) investície ako spomínaný Oerlikom.

A aby sme netrochárili, tak je tu ešte navyše aj zopár existujúcich investorov, ktorí výrobu plánujú rozšíriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie sú to len „Sillicon Valley“ typy podnikov, Kaliforniou Slovensko ešte nie je. Vzhľadom na značne pokročilý stav príprav týchto investícií (a nadchádzajúce komunálne voľby na jeseň tohto roka) som zvedavý, ktorý v tom čase aktuálne úradujúci primátor, resp. starosta bude pri slávnostnom podpise či otvorení slávnostne odfotený. Každopádne to zatiaľ vyzerá na značné potešenie ľudí žijúcich na (východnom) Slovensku a taký klasický „win-win“.

Už len nezvýšiť (komunálne) dane, nevytvárať umelé prekážky, ktoré sa potom musia teatrálne pred kamerami a novinármi „odstrániť“ a napríklad nepredĺžiť odpisovanie nehnuteľností z 20 na 40 rokov. 

Rastislav Masnyk

Rastislav Masnyk

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Svoju pracovnú kariéru som začal najprv ako zamestnanec VSŽ a US Steel Košice, neskôr ako advokát. Som ženatý a mám dvoch synov. Ako advokát som asistoval pri rozbehu desiatok zahraničných firiem z celej Európy (a vyspelých štátov sveta), ktoré v súčasnosti zamestnávajú spolu veľké množstvo zamestnancov. Od rannej mladosti ma zaujímalo spoločensko-politické dianie, vývoj ľudskej spoločnosti a súvisiace oblasti. Nekompromisná obrana slovenských záujmov bola vždy základom všetkých mojich názorov. Aktuálne som bez politickej príslušnosti.Moja stránkaMôj facebook Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu